Morgonmotion och frukost

Gav mig ut på en motionsrunda innan frukost. Fy f*n vad jobbigt det var! Svettades som en gris och har jätteont på framsidan av mina smalben. Antar att de fått en chock av att jag har rört på mig så mycket de senaste dagarna.

Jag undrar hur pålitlig den där appen verkligen är... När jag gått färdigt mina 45 minuter visade den att jag bränt drygt 300 kcal men någon minut senare visade den över 400!? vad är egentligen rätt?

När jag kom hem blev det en dansk rågbrödsmacka med leverpastej och gurka och till det turkisk yoghurt med müsli. Gott! Jag var hungrig som en varg.

Ni som kan det där med motion och träning, varför är det bra att gå ut innan frukost??





---- Kommentarer ----
☠ Postat av: Anonym

Då förbränner du kroppens fettreserver, då det inte finns något annat att förbränna än.

Bra om man vill bli mer 'fit' och håller kaloriintaget bra resten av dagen.

Bäst är lite på morgonen för att förbränna fettet du har, och lite på kvällen för att förbränna det du fått i dig :)

2012-03-18 @ 11:15:19
☠ Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Min åsikt när det gäller motion före eller efter frukost är att det inte spelar någon större roll. Visst, man går direkt på fettreserverna. Men det handlar ju om kcal in och kcal ut. Du har ju fortfarande förbränt dina 300 kcal och det kommer jämna ut sig under dagen. Hade du tagit mackan innan istället för efter så kanske du hade orkat gå lite extra raskt eller lite längre än vad du gjorde på tom mage? Då hade du förbränt fler kcal.

Jag tror det är hugget som stucket, iaf när det gäller promenader. När det gäller löpning så ska man äta något energirikt men lätt en halvtimma innan för att orka springa men undvika "tung" mage och håll. För att sedan äta lite mer rejält och proteinrikt efteråt, för bästa resultat av både träning och återuppbyggnad.

2012-03-18 @ 17:57:42
URL: http://tftw.blogg.se/
☠ Postat av: Mad

Kaloriräknaren är helt knäpp ja.

För det första står det i cal (kalorier) och inte i kcal (kilokalorier) som vi normalt räknar i. det innebär att du förbrännt 0,407 kcal. Och en kvinna ska äta ca 2000-2500 kcal om dagen. Så inget makes sence. Varken 407 kcal, som låter för mycket och 0,407 kcal låter alldeles för lite.



Jag räknade någon gång med gamla viktväktarsystemet hur många points jag tjänade på en promenad på 30 minuter (då var det i kalorisystem) mellan ca 120-180 kcal (2-3 gamla points) beroende på mitt tempo.



Mer än så kan jag dock inte hjälpa dig med, men jag litar inte på min RunKeeper. Jag kör något mellanvärde.

2012-03-18 @ 18:49:58
URL: http://madilyn.wordpress.com
☠ Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Haha så gammal är jag ändå inte :P Men jag förstår hur du menar. Jag är ju inte en exakt kopia av kroppen jag hade då. Men jag misstänker att jag börjar bli smalare, yay! Har för mig att mina mått inte var så mycket mindre än vad jag mäter nu. Iaf inte midjan.

Sen så är det sant om avundsjuka. Jag tror att människor har svårt att se personer som går ner i vikt och sedan blir smalare än de själva, det rubbar dem lite. Kanske önskar de själva att de skulle väga ett par kilo mindre men har slagit bort tanken och intalat sig att det är så svårt, det tar tid och det inte behövs.



We rock!

2012-03-19 @ 05:32:16
URL: http://tftw.blogg.se/

☠ KOMMENTERA GÄRNA! ☠


Innan du kommenterar, tänk på följande:
-Inga elaka kommentarer. Mobbning är INTE okej!
-Ingen reklam/spam.
-Svarar på anonyma kommentarer i fältet. Ni som har blogg får svar i er blogg.


Vill du komma i kontakt med mig via mail? elingustafson1@hotmail.com

Gillar du inte bloggen? Läs den inte!

Namn:
Kom ihåg

Mail: (publiceras ej)


Hemsida/Blogg:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0